با این ۷ خواص دمنوش گزنه سالم‌تر زندگی کنید!

  • تاریخ: یکشنبه 8 مرداد 1402 - 12:57
  • نویسنده: محمدرضا
  • صفحه:
با این ۷ خواص دمنوش گزنه سالم‌تر زندگی کنید!
گزنه یکی از گیاهانی است که برخلاف آزارهایی که در تماس با پوست می‌دهد، اما خاصیت‌های دارویی و درمانی فراوانی دارد و از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است

در واقع توربوساندیک سوت کوچک فلزی است که آن را روی دهانه خارجی اگزوز نصب می‌کنند و بعد از آن با دمیده شدن گاز در ورودی این سوت کوچک صدای سوتی شبیه ماشین‌های توربو یا ماشین‌های اسپرت شنیده می‌شود. جنس این وسیله از آلومینیوم است و برای این که در مکانی از خودرو نصب می‌شود که حرارت بسیار بالایی دارد، لازم است که در برابر حرارت مقاوم باشد.

انواع توربو ساند چیست؟

جالب است بدانید که توربو ساند هم نوع برقی و هم نوع ساده دارد. البته توربو ساند برقی در ایران تولید نمی‌شود و به همین دلیل باید از کشورهای دیگر وارد شود؛ از این رو قیمت بسیار بالایی دارد. درضمن توربو ساند برقی برای تمام خودروها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ممکن است صدای آن بدون شنیدن صدای سوت باشد.

توربو ساند ساده یا غیر برقی قیمت مناسبی دارد، به سادگی نصب می‌شود و بسیار سبک می‌باشد و از جنس آلومینیوم ساخته شده است، همچنین به راحتی روی خودروهای سواری نصب می‌گردد، اما در این نوع توربو ساند صدایی که از اگزوز به وجود می‌آید بسیار طبیعی است.

کاربرد توربو ساند چیست؟

با استفاده از توربو ساند و نصب آن در خودرو می‌توانید صدای اگزوز آن را به توربوشارژر تغییر دهید، در واقع استفاده از توربو ساند ساده‌ترین راه برای انجام این کار است و صدای اگزوز را شبیه به صدای اگزوز ماشین‌های توربو و مسابقه‌ای می‌کند. ضمناً به راحتی می‌توانید این قطعه را نصب و یا حذف کنید، فقط باید توجه داشته باشید که هنگام حذف توربو ساند این وسیله باعث سوختن دست شما نشود.

توربو ساند به راحتی روی تمامی خودروها نصب می‌شود، اما ممکن است به مرور زمان به دلیل جرم گرفتگی صدای آن تغییر کند. صاحبان ماشین‌های اسپرت هم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند، اما باید توجه داشته باشند که قسمت انتهایی اگزوز خودروشان بیش از از ۱۰ میلیمتر نباشد.

نصب توربو ساند

توربو ساند خودرو نصب بسیار راحتی دارد. معمولاً دو عدد پیچ روی آن وجود دارد که به وسیله آن دو می‌توان توربو ساند را روی اگزوز نصب کرد. حتی صدای آن هم با استفاده از یک پیچ تنظیم می‌شود و می‌توان شدت صدای خروجی را به دلخواه مشتری تنظیم کرد.

آیا می‌توان صدای توربو ساند را کم و زیاد کرد؟

بله، می‌توان به راحتی این کار را انجام داد، برای کم و زیاد کردن صدای توربو ساند یک آچار آلن نیاز داریم تا بتوانیم صدای آن را تنظیم کنیم. البته صدای توربو ساند باید با توجه به فشار گاز خروجی و حجم موتور تنظیم شود. اگر شما پیچ رگلاژ را بیشتر از حد نیاز محکم کنید سوت به بدنه فلزی وسیله می‌چسبد و آب می‌شود و اگر آن را به اندازه کافی محکم نکنید به محض گاز دادن، سوت توربو ساند به بیرون وسیله پرتاب می‌شود و دیگر کارایی نخواهد داشت.

هنگام خرید توربو ساند به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که یک محصول با کیفیت خریداری کنید؛ زیرا با نصب توربو ساند بی‌کیفیت ممکن است به اگزوز خودرو آسیب وارد نمایید. همچنین توربو ساندی بخرید که پیچ تنظیم داشته باشد و بتوانید صدای آن را با دور موتور هماهنگ کنید، یعنی شما به کمک این پیچ تعیین می‌کنید که بیشترین صدای وسیله در کدام دور موتور ایجاد گردد.

سایز توربو ساند و جنس آن هم هنگام خرید اهمیت بسیاری دارد. باید محصولی را انتخاب کنید که در برابر حرارت ضربه و حتی رطوبت مقاومت داشته باشد.

بهترین جنس توربو ساند چیست؟

توربوساندهایی که از آلومینیوم ساخته شده‌اند وزن پایینی دارند و هم در برابر ضربه و هم در برابر حرارت مقاوم هستند. پیچ‌های توربوساند هم باید بتوانند در برابر دمای ۳۰۰ تا ۶۰۰ درجه به خوبی کار کنند.

تفاوت سر اگزوز صدادار با توربو ساند چیست؟

سر اگزوز فقط برای زیبایی به خروجی اگزوز در پشت خودرو وصل میشود و مدل‌هایی که دارای پروانه باشند می‌توانند صدایی مانند نویز تولید کنند، اما توربوساند را در داخل اگزوز نصب می‌کنند و روی ظاهر خودرو تاثیری ندارد و صدای بیشتری نسبت به سر اگزوز تولید می‌کند. توربو ساند جریان خروجی هوا را تماماً به صدا تبدیل می‌کند.

بهترین راه نگهداری از توربوساند چیست؟

برای نگهداری بهتر از این محصول باید هر چند ماه یک بار آن را تمیز کنید. به راحتی می‌توانید توربو ساند را از خودرو خارج کنید و پیچ‌ها را باز کنید، بعد از اینکه توربوساند را خارج کردید بررسی نمایید که لوله‌های داخلی آن نگرفته باشند. اگر کمی بنزین داخل محصول مشاهده شد می‌توانید با یک وسیله نوک تیز و کمی شوینده آن را تمیز کنید. اگر به این موارد توجه کنید عمر محصول زیاد می‌شود و صدایش هم مثل روز اول باقی می‌ماند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد